tweede maand - Reisverslag uit Minsk, Wit-Rusland van larsberns - WaarBenJij.nu tweede maand - Reisverslag uit Minsk, Wit-Rusland van larsberns - WaarBenJij.nu

tweede maand

Door: Lars

Blijf op de hoogte en volg

21 Oktober 2019 | Wit-Rusland, Minsk

maandag 21 oktober 2019

Hallo allemaal,

Na een korte periode van radiostilte, is het nu weer eens tijd om iets van me te laten horen.

Vandaag ben ik alweer 2 maanden in Wit-Rusland. Doordat ik best druk ben doordeweeks gaat de tijd erg snel voorbij.
Sinds mijn vorige blog is er weer een hoop gebeurd. In de flat waar ik woon, werden bij alle appartementen de waterleidingen vervangen. Het water werd afgesloten en volgens de planning die werd opgehangen zou het 5 dagen duren. Het klopte inderdaad dat de hoofdleidingen aan het eind van de werkweek allemaal vervangen waren en er kwam zelfs weer water uit de kraan (in de keuken). Waar in de planning geen rekening mee was gehouden, was dat er ook nog nieuwe leidingen aangelegd moesten worden en dat bijvoorbeeld de wasmachine en het toilet ook nog aangesloten moesten worden. Hiervoor was geen planning gemaakt en er was voor de bouwvakkers zelf dus ook geen reden om door te werken. Al met al hebben de laatste paar klusjes nog anderhalve week extra gekost voordat alles klaar was. Laten we het maar houden op een cultuurverschil.
Vorige week heb ik ook de voetbalwedstrijd bezocht van Wit-Rusland tegen Nederland. Ik zat in een vak vol met Wit-Russen die, toen ze erachter kwamen dat ik Nederlands was, ook hebben meegejuicht met me toen Nederland scoorde. Aan het eind van de wedstrijd waren ze niet zo blij dat Wit-Rusland met 2-1 had verloren, maar ze hebben me nog wel gefeliciteerd met de overwinning van het Nederlands elftal.
De week na de voetbalwedstrijd verwachtte ik bezoek. Er kwamen namelijk 2 vrienden uit Nederland naar Minsk om me hier te bezoeken. Dat was erg gezellig en ik vond het leuk om ze weer te spreken. Samen hebben we wat bezienswaardigheden in de stad bezocht en we zijn samen naar een ijshockeywedstrijd geweest. Hoewel deze wedstrijd niet goed heeft uitgepakt voor Dinamo Minsk, ze verloren van 6-0, was het toch leuk om dit een keer te hebben gezien. Met het bezoek aan een voetbalwedstrijd en een ijshockeywedstrijd in een week, heb ik wel besloten dat ik genoeg sport heb gezien voor het komende jaar. Ik vind ook niet dat het nog nodig is om zelf te gaan sporten na deze twee intensieve wedstrijden ;).
Komende week staat het volgende bezoek op de planning. Er komt nog een vriend uit Nederland naar Minsk om me hier te bezoeken. Dat vind ik erg leuk. Met hem heb ik het plan om het Wit-Russische staatscircus te bezoeken.
Omdat mijn visum half november verloopt (je kunt maximaal 90 dagen naar Wit-Rusland met een visum) ben ik nu druk bezig met het aanvragen van een verblijfsvergunning. Dit is vooral veel papierwerk waarin moet worden beschreven, en met een ander papier weer moet worden bevestigd, waarom je graag langer in Wit-Rusland wilt blijven.
Ik hoop dat ik dat eind van deze week klaar heb, zodat ik mijn verzoek kan indienen bij de migratiedienst.

Volgens mij heb ik de belangrijkste dingen nu weer verteld en ik hoop dat iedereen weer helemaal op de hoogte is.

Groeten,
Lars

  • 22 Oktober 2019 - 12:30

    Han Kuster:

    Weer een mooi verslag Lars, ik had zeker gedacht dat je wel een sport ging beoefenen nu, haha.
    Hopelijk gaat het allemaal goed komen met het visum.
    Succes hiermee.
    Groet Han

  • 22 Oktober 2019 - 13:25

    Oma Kregting:

    Hallo Lars. Ik heb weer genoten van je belevenissen. Wist wel dat je niet zo veel hebt met sport maar toch twee wedstrijden , dat is lef hebben . Hoop voor je dat het gauw goed gaat komen met je verblijfsvergunning. Het valt nog niet mee om een half jaartje in Wit Rusland te mogen zijn. Heel veel plezier met het bezoek van je vriend en geniet van het circus . Groetjes en tot de volgende keer.

  • 22 Oktober 2019 - 17:11

    Annemarie :

    Hoi Lars, wat een waterpret heb je zo. Tja Vitens bij de hand zou makkelijker geweest zijn. En sporten waar je naar kijkt gelden dubbel op je sport prestatie. Veel plezier nog en hopelijk lukt het verlengen van je visum. Tot later

    Groetjes Annemarie

  • 23 Oktober 2019 - 11:08

    Loes:

    Hey Lars,
    Fijn dat je het zo goed naar de zin hebt. Ja in Nederland baal al als de stroom een paar uur afgesloten is en je geen koffie kan zetten. Des te meer waardeer je het als je weer terug bent. En knap dat je kleur durfde te bekennen tussen al de tegenstanders met de wedstrijd. Ooit heb ik zelf in Engeland een wedstrijd gezien en stond ook tussen de Engelse. Heb me toen maar een beetje rustig gehouden. Nou ik hoop dat jullie veel plezier hebben deze komende dagen. Mijn zoon heeft er zin in! Maak er wat van en groetjes!

  • 26 Oktober 2019 - 08:48

    Anja:

    Goedemorgen Lars,
    Natuurlijk wil ik ook reageren op je blog.
    Ik heb net een heel verhaal geschreven maar weg !
    Je weet inmiddels dat het een hele klus is om een verblijfsvergunning voor elkaar te krijgen. Wit Rusland is dol op regels en papieren.
    Natuurlijk hopen we dat je het voor elkaar krijgt.
    Dan zijn wij de volgende die je op komen zoeken in Minsk.
    Het lijkt me geweldig om te zien en te ervaren waar jij verblijft.
    We spreken elkaar snel. Liefs mam

Tags: Minsk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Wit-Rusland, Minsk

Minsk

Minsk

Recente Reisverslagen:

02 September 2020

minor buitenland

07 Februari 2020

До свидания Беларусь

06 Januari 2020

с новым годом

19 November 2019

Brest

21 Oktober 2019

tweede maand

Actief sinds 13 Aug. 2019
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 2869

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2019 - 24 Januari 2020

Minsk

Landen bezocht: