Ik vertrek - Reisverslag uit Minsk, Wit-Rusland van larsberns - WaarBenJij.nu Ik vertrek - Reisverslag uit Minsk, Wit-Rusland van larsberns - WaarBenJij.nu

Ik vertrek

Door: Lars

Blijf op de hoogte en volg

21 Augustus 2019 | Wit-Rusland, Minsk

прывітанне,

Daar is dan het eerste reisverslag.

Toen ik afgelopen zondag mijn afscheids- en verjaardagsfeestje vierde, had ik niet verwacht dat het zo snel zou gaan dat ik op mijn kamertje in Minsk deze blog aan het schrijven ben. Na een korte vlucht van ongeveer 2,5 uur ben ik vandaag aangekomen in het zonnige Minsk. Het was 29 graden toen ik aankwam, dus ik heb geen reden om te klagen.

Toen ik het vliegveld verliet werd al snel duidelijk dat ik een perfecte kandidaat zou zijn voor het televisieprogramma 'Ik vertrek'. Ik ga naar een land waarvan ik de taal niet spreek. Meteen ontstond er een enorme taalbarrière tussen de taxichauffeur, die geen woord Engels sprak, en mij. Uiteindelijk heeft de beste man mij gelukkig op de goede plek afgezet.

De komende dagen ga ik proberen om in mijn beste Wit-Russisch (wish me luck) een OV-kaart aan te schaffen en ik ga proberen om een simkaart te kopen, zodat ik naar huis kan bellen. Daarnaast ga ik natuurlijk ook Minsk verkennen en ga ik kijken hoe ik het beste op kantoor kan komen voor mijn stage.

Ik hou jullie op de hoogte!

Groeten,
Lars

  • 21 Augustus 2019 - 21:50

    Oma Kregting:

    Fijn dat de reis goed is verlopen en dat je veilig in Minsk bent aan gekomen. Hopelijk gaa n de andere zaken ook lukken. Wens je een goede nacht en morgen vol goede moed verder. Tot het volgende verslag . Vind het erg leuk om je belevenissen te volgen. Succes met alles.

  • 21 Augustus 2019 - 21:53

    Anja:

    Hoi lieve Lars,
    Wat leuk om je eerste verslag te lezen. En het lijkt me ook een enorme uitdaging om jezelf in Minsk verstaanbaar te maken. Kan best lastig zijn dus.
    Misschien maar een vertaal linkje gebruiken.
    Toi toi toi.
    Liefs mam

  • 21 Augustus 2019 - 22:42

    Riet:

    Hallo Lars,

    Wat leuk om te lezen! Nou een ov -kaart bestaat niet in wit-rusland...gewoon telkens een kaartje kopen ;)
    Enne er zijn echt wel wit-russen die engels kunnen maar die moet je zoeken.
    Bel anders even met Sergey hij kan je echt helpen met van alles en nog wat!
    Heel veel plezier en succes!!!
    Gr Riet.

  • 22 Augustus 2019 - 07:02

    Leon:

    Hi Lars,
    Om te beginnen, Gefeliciteerd met je verjaardag,
    Succes met je speurtocht in Minsk

  • 22 Augustus 2019 - 07:41

    Gerty:

    Lars van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ook wij wensen je veel geluk met het ontdekken van je nieuwe plekje en dat je toch ook mensen treft die wel engels spreken. Wel zo gemakkelijk. Fijne dag.

  • 22 Augustus 2019 - 15:57

    Oma Kregting :

    Hoi Lars

  • 22 Augustus 2019 - 16:07

    Oma Kreging:

    Zo als je ziet is er iets mis gegaan dus een nieuwe poging. Hoi Lars wel wat laat ,want de dag schiet al aardig op maar als nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

  • 22 Augustus 2019 - 23:19

    Coen De Buurman:

    Hoi Lars,
    Geweldige ervaring voor de rest van je leven, we hopen van harte dat je de komende periode succesvol doorloopt.
    Groet en we volgen,
    Coen.

  • 23 Augustus 2019 - 10:14

    Han:

    Beste Lars

    Fijn dat we je de eerste dagen goed ben doorgekomen. En mooi dat we je kunnen volgen zo, hartstikke leuk. Dit is een prachtige ervaring en ik moet zeggen in een prachtige stad(althans volgens de plaatjes)
    Succes verder, en hou je goed daar.

Tags: Minsk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Wit-Rusland, Minsk

Minsk

Minsk

Recente Reisverslagen:

02 September 2020

minor buitenland

07 Februari 2020

До свидания Беларусь

06 Januari 2020

с новым годом

19 November 2019

Brest

21 Oktober 2019

tweede maand

Actief sinds 13 Aug. 2019
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 2874

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2019 - 24 Januari 2020

Minsk

Landen bezocht: