Appartement - Reisverslag uit Minsk, Wit-Rusland van larsberns - WaarBenJij.nu Appartement - Reisverslag uit Minsk, Wit-Rusland van larsberns - WaarBenJij.nu

Appartement

Door: Lars

Blijf op de hoogte en volg

04 September 2019 | Wit-Rusland, Minsk

Hallo allemaal,
woensdag 4 september 2019
Ik heb inmiddels al ruim een week van mijn stage gehad. Nu ook hier afgelopen maandag de scholen weer zijn begonnen, is het vakantiegevoel ook hier nu echt verdwenen.
Sommige dingen die in Nederland heel normaal zijn, hoef ik hier gelukkig ook niet te missen: het wisselvallige weer (en de stroopwafels die iedereen me heeft meegegeven). Maandag scheen de zon nog en was het 21 graden. Dinsdag waaide het, het regende de hele dag en het was nog ongeveer 12 graden. Ik snap ook meteen waarom vorige week de winterdienstregeling van de metro is ingegaan.

Ondertussen heb ik alles al wat beter geregeld in Minsk. Het stagecontract is getekend, ik heb vorige week mijn tijdelijke eenpersoonshotelkamer verruild voor een riant driekamerappartement en ik heb me inmiddels ook geregistreerd bij een of andere Wit-Russische overheidsinstantie. Het registreren is verplicht voor iedereen die langer dan 5 dagen in Wit-Rusland wil verblijven.
Het weekend bestond vooral uit huishoudelijke klusjes. Er moesten boodschappen worden gedaan, de koffer moest worden uitgepakt, de gedragen kleding van de tijd dat ik in het hotel zat moest worden gewassen en ook in het appartement moest er nog worden schoongemaakt. Het valt dan toch wel tegen om alles alleen te moeten doen en er niemand is waarmee je de taken kunt verdelen. Het is soms dan toch nog wel makkelijk om thuis te wonen ;).

Ik heb ook al kennis gemaakt met de buurvrouw. Ze had tijdens onze eerste ontmoeting een, schijnbaar, erg interessant verhaal. Toen bleek dat ik haar niet begreep ging ze naar binnen en trok ze erg chagrijnig de voordeur achter zich dicht. Gelukkig heb ik onze band verbeterd door haar binnen te laten in het halletje bij onze twee voordeuren toen ze zichzelf had buitengesloten, omdat de deur naar de hal was dichtgevallen.
Ik geloof dat ik al mijn avonturen van afgelopen week nu wel heb verteld. Ik zal binnenkort weer iets van me laten horen.
Ik hou jullie op de hoogte!

Groeten,
Lars

  • 04 September 2019 - 15:28

    Han K:

    Ik hoop dat het geen hele mooie buurvrouw is dan.
    Maar we hebben de foto's van het appartement gezien en het ziet er mooi retro uit.
    Veel plezier verder.
    Groet Han en Rini

  • 04 September 2019 - 18:06

    Oma Kregting:

    Leuk weer wat van je te horen Lars. Volgens mij red je je al aardig in het verre land, al is het huishouden een hele klus. Maar je moet maar denken " Al doende leert men " . Succes met alles , het gaat je vast wel lukken. Groetjes en liefs van oma.

  • 04 September 2019 - 20:19

    Nico En Anne :

    Hoi Lars, fijn dat je nu een "eigen stekje" hebt en ja wat zul je je lieve moedertje nu missen voor al die huishoudelijke klusjes

  • 05 September 2019 - 12:56

    Anja:

    Hé stoere kerel van me,
    Hoewel wij natuurlijk best op de hoogte zijn van bijna al jou
    Belevenissen is het altijd leuk om weer een
    Blog te lezen. Ik begrijp best dat je er druk bent geweest
    Om alles op te ruimen en om het appartement een beetje
    "Eigen" te maken. Hoop dat je dat inmiddels gelukt is.
    Nu de wasmachine en de brievenbus nog. Maar ook dat gaat jou lukken.
    Daar ken ik je goed genoeg voor.
    We houden contact en je kunt ons altijd appen of bellen als
    er weer een nieuwe uitdaging op je pad komt waar je zo snel geen oplossing voor hebt.
    Liefs en tot snel

  • 11 September 2019 - 19:21

    Coen De Buurman:

    Hallo Lars,

    Zo te lezen is het begin van "de draai" vinden al in volle gang,
    Nog ,n ritje met de troyka en ,n flesje wodka en je bent Wit Rus.
    Gewoon lekker doorgaan !!!!

    Groet Coen.

Tags: Minsk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Wit-Rusland, Minsk

Minsk

Minsk

Recente Reisverslagen:

02 September 2020

minor buitenland

07 Februari 2020

До свидания Беларусь

06 Januari 2020

с новым годом

19 November 2019

Brest

21 Oktober 2019

tweede maand

Actief sinds 13 Aug. 2019
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 2862

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2019 - 24 Januari 2020

Minsk

Landen bezocht: